•  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dr. Džeims Oldroids no Kelloggas menedžmenta skolas (ASV) veicis pētījumu, kurā tika iesaistītas vairāk kā 50 kompānijas, kuras veica tendētus uz pārdošanu “auksto zvanus”, kopējais zvanus skaits sasniedza virs 1 miljona, kurus veica vairāk kā tūkstotis profesionāļu.

Šo pētījumu tikpat var attiecināt uz personāla atlasi, jo tāpat kā pārdošanā, arī personāla atlasē ir jāieinteresē potenciālais kandidāts uz tikšanos.

Pētījuma rezultāti bija paredzami, saprotams, ka ideāla laika zvanīšanai nav, nav maģiskas formulas, no cikiem līdz cikiem zvanīt, lai varētu ieinteresēt potenciālo kandidātu.

Bet bija dažas atklāsmes, piemēram, Ceturtdienas ir rezultatīvākās dienas, kad var vienoties par tikšanos, bet Piektdienas ir visnerezultatīvākās. Par laikiem, kuros visefektīvāk vienoties par tikšanos ir no 8 rītā līdz 9 rītā, kā arī no 4 vakarā līdz 5 vakarā.

Labākais ko atlases speciālists var izdarīt un ko noteikti rekomendē lielākā daļa atlases kompānijas ir pamatīgi sagatavoties pirms zvanīt kandidātam.

Skaidri saprast zvana mērķi, ko mēs vēlamies panākt?

– tikšanos?

– painformēt, ka ir brīva vakance?

Jāpārzin konkrētās vakances priekšrocības pret konkurējošiem uzņēmumiem, ko mēs varam tādu piedāvāt, kas nav citiem? Kāpēc darbinieki strādā uzņēmumā? Ar ko varam lepoties?

Svarīgi arī pirms veikt zvanu – noskaņoties, būt laipnam, ar pozitīvu noskaņu, smaidiet, nerunāt pēc “skripta”, jo kandidāts noteikti dzirdēs, ka lasiet un nebūs ieinteresēts piedāvājumā.

Protams, svarīgi ir, lai kandidātu loks būtu pietiekami plašs, lai uzrunātu maksimāli lielu skaitu kandidātu, kurus aicināt uz intervijām, pretējā gadījumā ievērojot visus iepriekšminētos ieteikumus, diez vai sasniegsiet vēlamo efektu – profesionāla darbinieka pieņemšanu darbā.

Ļoti bieži dzirdām no klientiem jautājums “kurā gadalaikā meklēt darbiniekus?”, arī šājā gadījumā nav svarīgs gadalaiks, vasara vai ziema, Jāņi vai Ziemassvētku priekšvakars, galvenais definēt – ko varam piedāvāt kandidātam, kāpēc šāds speciālists ir nepieciešams, kādus rezultātus sagaidāt no darbinieka, kas ir tas, kāpēc uzņēmumā ir tik lojāli darbinieki?

Ja skaidri definētas priekšrocības, pozitīva attieksme, profesionāli organizēts atlases process, pieeja plašam kontaktu lokam, varbūtība satikt profesionālu, mērķtiecīgu, adekvātu potenciālo kandidātu ir tuvu 100%.

Avots:

Vietne “Bagg”