20.04.2023.
Karjera
Iepriekšējo kļūdu apspriešana darba intervijā var būt labs veids, kā parādīt, ka spēj augt un mācīties. Līdz ar to darba intervijas laikā personāla atlases speciālisti var jautāt par iepriekš pieļautām kļūdām. Sagatavojoties šāda veida darba intervijas jautājumam, Tu iegūsti iespēju parādīt potenciālajiem darba devējiem, kā arī personāla atlases speciālistiem, ka spēj tikt galā ar dažādām situācijām.
Saistoši: Piesakies 10 minūšu karjeras vēlmju izzināšanai!
Personāla atlases speciālisti mēdz lūgt reflektēt par reizi, kad pieļāvi kļūdu, lai redzētu, ka spēj tikt galā ar izaicinājumiem. Atzīstot savas kļūdas, Tu parādi integritāti un tas arī kalpo kā iespēja parādīt savu domāšanas procesu un kā Tu reaģē grūtos brīžos. Galvenais atbildot uz jautājumu ir demonstrēt atlases speciālistam, ka spēj mācīties no pieļautajām kļūdām, spēj uzņemties atbildību par savām darbībām kā arī mācīties no kļūdām, lai nākotnē strādātu labāk. Šis bieži uzdotais intervijas jautājums parāda atlases speciālistam, ka Tu vari pārdomāt savas darbības, identificēt resursus, kas var Tev palīdzēt uzlabot darba sniegumu, un ka spēj uztvert atgriezenisko saiti.
Saistoši: Piesakies 10 minūšu karjeras vēlmju izzināšanai!
Lai atbildētu uz šo jautājumu, vari sagatavot atbildes struktūru, lai justos komfortabli, atbildot uz šo jautājumu intervijas laikā. Zemāk soļi, kurus vari veikt, lai sagatavotu labu atbildi:
Sāc savu atbildi, izklāstot kādu savu pieļauto kļūdu. Atceries, ka atbildot ir svarīgi uzņemties atbildību par savām darbībām un izvēlēties situāciju, ko spēji labot. Labāk ir apspriest mazas kļūda profesionālos apstākļos, nevis personiskas situācijas.
Secīgi izskaidro, kas tika darīts, lai novērstu kļūdas sekas. Parādi, ka šajā situācijā spēji uzņemties iniciatīvu, lai to risinātu. Šī intervijas jautājuma mērķis ir redzēt, kā tieši Tu tiki galā ar kādu iepriekš pieļautu kļūdu, tāpēc jāuzsver, ka māki risināt problēmsituācijas. Arī skaidri parādi, ka uzņēmies atbildību par savu pieļauto kļūdu un neslēp, ka pieļāvi kļūdu.
Svarīgi ir fokusēties uz to, ko Tu darīji, lai novērstu kļūdu. Parādi atlases speciālistam, ka Tu māki pārvarēt izaicinājumus un ka Tu spēj kritiski izvērtēt, ko vari darīt, ne tikai lai kļūdu novērstu, bet arī lai uzlabotu savu darba ētiku. Mēģini koncentrēties uz situācijas pozitīvajiem aspektiem. Vari arī apspriest, kā Tavs risinājums kļūdai nesa labumu uzņēmumam.
Koncentrējies uz to, ko iemācījies, un kā šīs jaunās zināšanas spēji piemērot citās situācijās. Izskaidro, ka tagad Tu zini, kā izvairīties no līdzīgām nākotnes kļūdām un esi uzmanīgāks. Būtiski ir uzsvērt, ka šī kļūda veicināja Tavu profesionālo izaugsmi.
Saistoši: Piesakies 10 minūšu karjeras vēlmju izzināšanai!
Izplānojot savu atbildi, lai sagatavotos intervijai, vari sniegt unikālu un saistošu atbildi uz šo bieži uzdoto intervijas jautājumu. Apsver šādus piemērus, kā atbildēt uz jautājumu par kādu iepriekš pieļautu kļūdu. Zemāk ir piemēri efektīvām atbildēm uz šo intervijas jautājumu dažādu amatu pārstāvjiem.
Šeit ir parauga atbilde, ko varētu izmantot redaktora amata kandidāts:
"Kā redaktoram, man bija jāpārbauda izdevuma mēneša žurnāla teksts. Lai gan es biju diezgan veiksmīgs kļūdu konstatēšanā, vienreiz nepamanīju, ka lapu numuri bija par vienu lapu nobīdīti. Šo kļūdu pamanīju tikai tad, kad faili jau bija nosūtīti drukai. Es biju diezgan norūpējies par šo, jo numuri nesakrita ar mūsu satura rādītāju. Lai gan grafiskais dizaineris bija atbildīgs par dizaina kļūdu, es pilnībā uzņēmos atbildību par viņa kļūdas nepamanīšanu. Es sazinājos ar drukas uzņēmumu, un paldies dievam, viņi vēl nav sākuši drukāt mūsu lapas. Es lūdzu grafisko dizaineri labot kļūdu un pēc tam lūdzu dažiem no maniem kolēģiem rūpīgi pārbaudīt, vai viss izskatās pareizi. Galu galā mums izdevās laikus izdrukāt ideālas kopijas. Šī kļūda man iemācīja nepieļaut šāda veida nepilnības."
Šis piemērs attiecas uz radošā direktora amata kandidātu:
"Strādājot savā iepriekšējā aģentūrā, es pieļāvu kļūdu, pārāk agrīni daloties ziņās par jaunu klientu. Lai gan parasti tā nebūtu bijusi problēma, klients beigās izvēlējās citu firmu. Tā kā es šo ziņu pārāk agri izstāstīju, mana komanda bija ļoti sajūsmināta par šo jauno iespēju. Kad man nācās pavēstīt sliktās ziņas, viņi bija ļoti vīlušies. Lai labotu situāciju, es sirsnīgi atvainojos savam darba devējam un komandai. Es teicu viņiem, ka vienkārši gribēju dalīties savā sajūsmā, bet tagad saprotu, cik svarīgi ir gaidīt, kamēr klients paraksta un apstrādā visus līgumus. Šī situācija man lika saprast, ka lielāku lēmumu pieņemšanā ir jāgaida, līdz viss ir rakstiski uz galda priekšā. Es palīdzēju savai komandai justies nedaudz labāk, uzsaucot viņiem pusdienas."
Šeit ir parauga atbilde, ko kandidāts varētu teikt intervijā uz mārketinga vadītāja amatu:
"Sākot darbu kā mārketinga komandas vadītāja, es biju ļoti ieinteresēta radīt labu iespaidu, tāpēc uzņēmos vairāk darba, nekā varēju paveikt. Es pastāvīgi jutos pārņemta un stresā visa darba dienas laikā. Sarunājoties ar savu mentoru, viņa mani iedrošināja deleģēt vairāk darba sava komandas locekļiem. Es ievēroju viņas padomu un sāku piešķirt saviem komandas locekļiem vairāk atbildības. Manai komandai šīs izmaiņas patika. Beidzot man bija laiks koncentrēties uz citiem projektiem. Es veicināju labākas kvalitātes darbu, kamēr manai komandai bija iespēja attīstīties savās lomās. Šis piedzīvojums man iemācīja, ka ir labi lūgt palīdzību un, lai gan es varu daudz paveikt, nevaru paveikt visu."
Šeit ir parauga atbilde, ko topošais finanšu plānotājs varētu izmantot intervijā:
"Kad es biju prakses students, biju pārāk kautrīgs, lai uzdotu jautājumus. Man vienmēr šķita, ka cilvēkiem nav pietiekami daudz laika, lai man palīdzētu. Kad pienāca laiks manam darba novērtējumam, mans vadītājs teica, ka, viņaprāt, es nepietiekami daudz mācos. Viņš mani iedrošināja uzdot jautājumus, lai es varētu mācīties. Pēc šīs sarunas es uzdevu daudz vairāk jautājumu un ļoti daudz attīstījos šajā lomā. Man piedāvāja darbu pēc absolvēšanas. Šī kļūda man iemācīja, cik svarīgi ir uzdot jautājumus. Tagad, strādājot kā finanšu plānotājs, es pārliecinājos, ka uzdodu saviem klientiem plašu jautājumu klāstu. Es vēlos uzzināt visu, kas man nav zināms, lai varētu viņiem palīdzēt pieņemt labākus lēmumus par naudu."
Šeit ir parauga atbilde, ko klientu apkalpošanas speciālists varētu izmantot intervijā:
"Reiz, strādājot kā klientu apkalpošanas speciālists, es pieļāvu kļūdu, nepārbaudot klienta konta informāciju pietiekami rūpīgi. Kā rezultātā es viņam sniedzu nepareizu informāciju par pieejamajiem pakalpojumiem. Kad klients nākamajā dienā atgriezās ar sūdzību, es pamanīju savu kļūdu, atvainojos par to un pārbaudīju viņa konta informāciju pareizi. Lai labotu situāciju, es informēju klientu par pieejamajiem pakalpojumiem un iespējām, kas viņam bija reāli izmantojami. Es arī personīgi atvainojos par radītajām neērtībām. Šī pieredze man mācīja būt uzmanīgākam, pārbaudot klientu informāciju, un nodrošināt, ka esmu pilnīgi drošs par sniegtās informācijas pareizību pirms tās nodošanas klientam. Tas ir ļāvis man palielināt klientu apmierinātību un uzlabot viņu pieredzi sadarbībā ar manu iepriekšējo darba devēju."
Šeit ir parauga atbilde, ko personāla speciālists varētu izmantot intervijā:
"Kādā reizē, man uzsākot darbu bankā, man tika uzdots meklēt potenciālos darbiniekus filiālei. Pēc tam, kad tika saskaņots ar filiāles vadītāju - kuri ir tie labākie kandidāti - tika pieprasīts noorganizēt klātienes tikšanos ar vadības pārstāvjiem. Es sazinājos ar attiecīgajām personām un noorganizēju tikšanos, nosūtot tos pie filiāles vadītājas. Tomēr, kad pienāca laiks intervijām filiāles vadītāja nesaprata, kāpēc kandidāti nāk pie viņas, jo tiem taču būtu jāiet uz interviju pie personāla daļas vadītāja, nevis pie viņas. Es atvainojos par šo kļūdu savai vadītājam un pēc savas iniciatīvas apzvanīju visus kandidātus, lai pārceltu tikšanos uz personāla daļu. Šī pieredze man iemācīja būt uzmanīgākam un rūpīgāk plānot tikšanās ar dažādu līmeņu vadītājiem.”